מדריך טיולים בתל אביב

מדריך טיולים תל אביב

מחפשים מדריך טיולים בתל אביב? 
שמי אריה שטרן אני מורה דרך מוסמך. 
אני מזמין אתכם להצטרף אלי לטיול מעורר מחשבה, מלמד ומוסיף ערך בשלל רבדים בהדרכתי מדריך טיולים תל אביב.
בניתי באתר מספר מסלולים ואני תמיד פתוח לבקשות נוספות. אני מחכה לכם. 

מה משותף לכנסיה לותרנית, בית באר ערבי ובניין בסגנון פגודה יפנית? ובכן, את כולם תוכלו למצוא במרחק כמה דקות הליכה זה מזה, לא רחוק ממרכז תל אביב. העיר העברית הראשונה שחוברה לה יחדיו עם יפו, אחת הערים העתיקות בעולם, צופנת בתוכה אין ספור הפתעות וסיפורים מרתקים. בשביל להכיר אותם מומלץ להצטרף לאחד הסיורים של אריה שטרן מדריך טיולים בתל אביב.

 

ניו יורק הישראלית

באופן רשמי תל אביב באה לעולם ב-11 לאפריל 1909 כאשר מייסדיה ארכו על חוף הים את 'הגרלת הצדפים' המפורסמת שתקבע את אופן חלוקת המגרשים. באותם ימים היא עדיין נקראה 'אחוזת בית', שם שהגה עקיבא אריה וייס, המייסד הפעלתן של היוזמה, שכבר ב-1906, 3 שנים לפני העלייה לקרקע, כתב את המשפט הנבואי הבא: "וכמו שהעיר ניו יורק מסמנת את השער הראשי לכניסה לאמריקה, כך עלינו לשכלל את עירנו, והיא תהיה בזמן מן הזמנים לניו יורק הארץ-ישראלית". וייס נחשב בשעתו להוזה, אך בראי הזמן נבואתו התגשמה במלואה. תל אביב שונה מאוד מניו יורק, אך שתי הערים מאכלסות דרך קבע את רשימות הערים הסוערות והמעניינות בעולם. כשנה לאחר שנוסדה באופן רשמי הוחלף שמה של'אחוזת בית' לשם 'תל אביב'. בהמשך היא צמחה באופן מואץ וכנראה שכבר לקראת סוף העשרים הפכה להיות אחת הערים הכי תוססות בעולם. נשמע לכם משונה? סותר את הנחות הייסוד שלכם לגבי התקופה המנדטורית? עכשיו קחו בחשבון שלמעלה מ-70% מתושבי תל אביב באותה התקופה היו צעירים וצעירות, רווקים בשנות העשרים לחייהם, שהגיעו מאירופה בלי ההורים.

היה פה שמח וה-DNA הזה של עיר עם הרבה צעירים ואווירה משוחררת נכון גם היום. תל אביב היתה ונשארה בירת התרבות של ישראל. בשנות השלושים אימץ מהנדס העיר יעקב בן סירה את סגנון הבניה הבינלאומי וקבע שהשכונות החדשות שהחלו להתפשט לכיוון צפון (באזור שהיום נחשב 'לב העיר') יבנו בהתאם לסטנדרט החדש, העובדה שבשל עליית הנאצים לשלטן הגיעו לעיר מספר אדריכלים יהודים בוגרי בית ספר הבאוהאוס, בו פותח סגנון הבניה הבינלאומי, רק תרמה לתוצאה.

מאחר שבשונה מערים באירופה, תל אביב רק נכנסה לשלב הבניה הגדול, היא היתה ונותרה אחת הערים היחידות בעולם שיש בה בניה מרקמית רחבה בסגנון הבינלאומי – מה שהפך אותה למוזיאון חי ולאתר מורשת עולמי של ארגון אונסק"ו. הדרך הטובה ביותר לחוות את 'העיר הלבנה' של תל אביב היא באמצעות סיור רגלי בהדרכת מדריך טיולים בתל אביב.

זוהי יפו ילדה

אי אפשר לדבר על טיול בתל אביב בלי להתייחס למקף שבתוכה -יפו. היום יפו מוגדרת כרובע בתל אביב, אך מבחינה היסטורית היא האחות הגדולה והרחם ממנה צמחה העיר. חלק גדול מהקסם שמטרופולין תל אביב מציע קשור לשילוב הזה, בין העיר המודרנית שנבנתה בסגנון בניה אירופאי מתקדם (שכאמור, היום כבר נחשב לקלסיקה) לבין עיר שזוכה להתייחסות גם בתנ"ך (ובברית החדשה) וגם באגדות מיתולוגיות.

ביפו אפשר לפגוש שרידים מהתקופה הצלבנית וללכת בסמטאות העתיקות בהן צעדו נפוליאון וחייליו. עיר הנמל העתיקה הזו הוזנחה במשך עשורים, אך בשנים האחרונות היא מתחדשת וחושפת מחדש את שכיות החמדה שבה מהעיר העתיקה והשכונה המארונית דרך הארמונות של רחוב יפת, ככר השעון, שוק הפשפשים והשוק היווני ועד שכונת נגה בקו התפר בין יפו לנווה צדק, (שאגב, נוסדה כשלושים שנה לפני תל אביב כשכונה של יפו) שבעשור האחרון הפכה מאזור תעשייה של מוסכים לרובע אמנים ולסוהו של תל אביב.

מסלולי הטיולים שלי בארץ

בואו נצא לטייל!

שימו ❤️ השירות מיועד לחברות וקבוצות בלבד
בשפות עברית ואנגלית
לא ניתן להצטרף לקבוצות קיימות

השאירו הודעה ומיד אחזור אליכם: